En modern lösning för att sälja mer … i butik (och på internet)

Utvecklingen inom IT går fort med nya tekniska plattformar, snabba trådlösa nätverk, 5G mobiltelefoni, snabba trådlösa nätverk, datorer, surfplattor och smartphones. Det är lätt att bli överkörd av utvecklingen.

Därför har Palatin Technologies utvecklat en helt ny ”handelsplattform” med kassa och webshop i ett och samma system:  PalatinPOS.  En toppmodern produkt med den senaste webbaserade tekniken baserad på WooCommerce (världens största leverantör av e-handelssystem med 28% marknadsandel).  

PalatinPOS är responsiv vilket betyder att skärmstorleken anpassar sig automatiskt till dator, surfplatta och smartphone.  

Webbtekniken gör  det  möjligt  att  arbeta  var  som  helst,  I  butiken, hemifrån,  på  inköpsmässan, på lagret … till och med från solstolen på Mallorca, om du inte kan släppa arbetet på semestern.

Kassa med scanner eller pekskärm

Själva kassan är snabb och enkel. Du undviker felslag och kan jobba snabbt så att du får tid att ge dina kunder personlig service. Du kan välja mellan eller kombinera pekskärm och EAN-scanner.

Naturligtvis kan du skicka kvitto som mail istället för att skriva ut dem.

Korterminalen från BABS Paylink eller Verifone är direktkopplad till kassan och tar även kontaktlösa ”blip” betalningar.

Två lika versioner av kassan

Kassan finns i två versioner. En mindre kostnadsfri, PalatinPOS FREE och en komplett, PalatinPOS PRO. Klicka här för att jämföra funktioner.

Rapporter som hjälper dig optimera

Tydliga rapporter (diagram och listor) hjälper dig att optimera ditt lager och din försäljning.

Direkt när du startar programmet visat din startpanel försäljning, antal obehandlade order, antal vilande order och nyckeltal för lagret.

Det finns ett stort antal rapporter. Till exempel multi-diagrammet som visar både antal och värde i ett och samma diagram.

Lättanvända register med bra översikter

Modern design gör PalatinPOS lättanvänt. En unik översikt i en Excel-liknande design, gör det enkelt att vårda produkter och kunder. Du kan justera data direkt i listan och slipper därmed att öppna varje produkt för sig.

Alla branscher

PalatinPOS är enkelt att anpassa till olika branscher. Produkter kan importeras från dina leverantörer. Dessutom har PalatinPOS en koppling till nya svenska produktdatabasen HERMES som ger import av andra produkter (Hermes kommer våren 2020).

BookHit PRO för bokhandel

För bokhandel finns en specialversion, BookHit PRO, som har integration med bokdatabasen Bokinfo.

Snabb varuingång

Du registrerar inkomna leveranser snabbt och enkelt, och direkt efter varuingången kan du skriva ut prislappar med EAN-kod för kassan.

Epost och SMS för att vinna nya kunder

I PalatinPOS finns funktioner för att informera och skicka erbjudande till dina kunder med epost och SMS (version 2.1). Ett
enkelt och billigt sätt att marknadsföra butiken och skapa varaktig kontakt med kunderna.

Låt CDON, Fyndiq och Miinto sälja åt dig

Palatins system är integrerad medCDON, Fyndiq och Miinto. Det innebär att din kassa kan skickar produkter till deras webshopar.

Tack vare sin storlek ligger CDON, Fyndiq och Miinto i topp på Google och det gör att dina produkter får maximal publicitet. De tar sedan hand om allt från försäljning till att garantera betalning för sålda produkter åt dig kundorder.

Webshop är en integrerad del

Idag handlar konsumenterna både i butik och på nätet. Självklart finns därför båda alternativen i PalatinPOS. Direkt när du lägger in
en produkt i databasen är den klar för försäljning i båda kanalerna. Webshopen är dessutom ett sätt att locka
in kunder i din butik samtidigt som den är ett dygnet-runt-öppet alternativ för kunderna.

Webshopens design anpassas till din bransch och din profil.

En blogg för att skapa kundrelationer

Du har en kunnig personal som kan hjälpa och informera dina kunder. Det skall du utnyttja i en blogg.

Där skriver ni tips och information om vad som händer i butiken. Det skapar personlig kontakt och trogna kunder.

En chatt för att alltid kunna hjälpa dina kunder

Kraven på kundservice blir allt större. Med en chattfunktion får dina kunder snabbt och enkelt svar på frågor.

Support dygnet runt

PalatinPOS har support dygnet runt genom IBMs supportsystem Watson som bygger på AI (artificiell intelligence). Watson är en så kallad ”chatbot”, ett program som genom automatiserade svar simulerar mänskligt svar och samtal.  

Watson kan svara på tusentals frågor om datorer, kassautrustning, nätverk och PalatinPOS. Kan Watson av någon anledning inte
svara, skickas ärendet över till en agent som finns på plats dagtid.